DIRECTORIO

ALPACC dóna suport a la mare i les llevadores de La Rioja

[:es]Des de l\’Associació de llevadores de part a casa de Catalunya (ALPACC) volem donar suport a la mare que ha rebut el seu nadó a casa a la Rioja i posteriorment l\’ha perdut. A la seva família i a les llevadores, que van fer tot el possible per salvar-lo i han acompanyat a la mare en tot moment.
Sap greu que aquestes persones estiguin sent víctimes alhora d\’un tracte mediàtic abusiu en referència a la publicació poc respectuosa del diari local.
Des de l\’associació volem remarcar que el part a casa és una opció igual o més segura per a mares i criatures segons evidència científica actualitzada disponible a dia d\’avui. És una opció que es contempla a la majoria de països europeus, i es un dret humà reconegut per la Cort Europea dels Drets Humans el poder escollir on i com donar a llum.
Com a professionals cal que informem degudament a les dones des de l\’objectivitat, perquè així cada dona i família pugui prendre decisions informades, d\’acord amb les seves creences i circumstàncies vitals. Les professionals només podem acompanyar i mai jutjar aquestes decisions.
Com a associació doncs, vetllem perquè cada dona pugui donar a llum on i amb qui es senti més segura, indiferentment de si es a casa o a un hospital, ambdues opcions igual de respectables.
Recordar també que cap professional ni institució  pot garantir un risc zero, on hi ha vida hi ha mort, i nosaltres l\’únic que podem garantir es una assistència professional, basada en evidència científica i en l\’excel.lència clínica.

Una vegada més, des de l\’associació us enviem pau, amor, tranquilitat i tot el recolzament necessari per a que pogueu acomiadar-vos de la vostra criatura i fer el dol d\’aquest procés vital tan dolorós que esteu passant.
[:en]Desde la Associació de llevadores de part a casa de Catalunya (ALPACC) queremos dar apoyo a la madre que ha recibido a su bebé en casa en la Rioja y posteriormente lo ha perdido. A su familia y a las comadronas, que hicieron todo lo posible por salvarlo y han acompañado a la madre en todo momento.

Sabe mal que estas personas estén siendo víctimas a la vez de un trato mediático abusivo en referencia a la publicación poco respetuosa del diario local.

Desde la asociación queremos remarcar que el parto en casa es una opción igual o más segura para las madres y criaturas según evidencia científica actualizada disponible a día de hoy. Es una opción que se contempla en la mayoría de países europeos, y es un derecho humano reconocido por la Corte Europea de los Derechos Humanos el poder escoger dónde y cómo dar a luz.

Como profesionales es necesario informar debidamente a las mujeres desde la objetividad, para que así cada mujer y familia pueda tomar decisiones informadas, de acuerdo con sus creencias y circunstancias vitales. Las profesionales solamente podemos acompañar y nunca juzgar estas decisiones.

Como asociación pues, velamos por que cada mujer pueda dar a luz donde y con quién se sienta más segura, indiferentemente de si es en casa o en un hospital, ambas opciones igual de respetables.

Recordar también que ningún profesional ni institución puede garantizar un riesgo cero, donde hay vida hay muerte, y nosotras lo único que podemos garantizar es una asistencia profesional, basada en evidencia científica y en excelencia clínica.

Una vez más, desde la asociación os enviamos paz, amor, tranquilidad y todo el apoyo necesario para que podáis despediros de vuestra criatura y hacer el duelo de este proceso vital tan doloroso que estáis pasando. [:]

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

13 − 10 =